جدید ترین cpu شرکت AMD به نام Thuban
 
 
 
چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, :: 18:13 ::  نويسنده : علی رحمانی

 نام رمز این پردازنده‌ها Thuban نام گرفته و مانند دیگر پردازنده‌های Phenom II در ساخت این پردازنده‌ها از معماری ساخت 45 نانومتری استفاده شده‌است. مساحت سطح این پردازنده 346 میلی‌مترمربع است و همان‌طور که در تصویر 1 مشاهده می‌کنید، 512 کیلوبایت حافظه نهان L2 (بخش‌های بنفش رنگ) در کنار هر یک از هسته‌های پردازنده قرار گرفته‌است.

همچنین هر هسته 128 کیلوبایت حافظه نهان L1 در اختیار دارد و علاوه بر این، تمامی هسته‌ها از شش مگابایت حافظه نهان L3 نیز به‌طور مشترک استفاده می‌کنند. فرکانس کاری پردازنده Phenom II X6 1055T برابر با 2/8 گیگاهرتز است که در زمان بیکاری برای کاهش توان به هشتصد مگاهرتز کاهش می‌یابد.
کنترلر حافظه این پردازنده‌ها توانایی پشتیبانی از حداکثر شانزده گیگابایت حافظه DDR3 را دارند و AMD برای اولین بار از فناوری Turbo Core در پردازنده‌های خود استفاده کرده‌است. Turbo Core مشابه فناوری TurboBoost پردازنده‌های Core i7 شرکت اینتل است.
این فناوری با توجه به این‌که نرم‌افزار مورد استفاده چه تعداد از هسته‌های پردازنده را می‌شناسد و از آن استفاده می‌کند، می‌تواند سه هسته از پردازنده را غیرفعال کرده و فرکانس سه هسته دیگر را تا پانصد مگاهرتز افزایش دهد (مقدار افزایش فرکانس تا جایی صورت می‌گیرد که توان مصرفی پردازنده از حد استاندارد بالاتر نرود). در نتیجه، کارایی نهایی پردازنده در کاربردهای مختلف تا حدودی افزایش خواهد یافت.

توان مصرفی پردازنده 125 وات و ولتاژ كاري آن بین 1/125 تا 1/4 ولت است. خنک‌کننده این پردازنده با دیگر مدل‌های Phenom II متفاوت است. پایه این خنک‌کننده مسی بوده و چهار لوله انتقال حرارت دما را از این صفحه به میان صفحات آلومینیومی منتقل می‌کنند. فن این خنک‌کننده چندان بزرگ نیست و برای دفع گرما در بیشتر اوقات با سرعت بالایی می‌چرخد و نویز به نسبت زیادی تولید می‌کند. پس بد نیست، که برای این پردازنده یک خنک‌کننده مجزا تهیه کنید.

توان‌سنجی
برای تست این پردازنده از سیستمی مطابق با مشخصات جدول 1 استفاده کردیم.

 

 

جدول 2 نیز نتایج تست این پردازنده را در تست‌های مختلف نشان می‌دهد.

 

توانایی اورکلاک پردازنده در حد قابل قبولی است. در تست اورکلاکینگ پردازنده با وجود خنک‌کننده هوا با استفاده از مادربورد مندرج در جدول 1 توانستیم فرکانس پردازنده را به 3652 مگاهرتز برسانیم که در این حالت، پردازنده اورکلاک‌شده Phenom II X6 1055T در WPrime 2.0 توانست در تست 32 و 1024 میلیون به ترتیب زمان 7/005 و 218/635 ثانیه را ثبت کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سخت افزار کامپیوتر و آدرس hardwargrup.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان